Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, March 16, 2014

Eee! GELINYAA




Mungkin ada sesetengah org cakap ini geli . Ini jijik . And maybe ada org ckp ini pengotor .

Ya memang ni jijik ini pengotor . Tapi nilah binatang yg pernah aku bela satu masa dahulu . Inilah dia binatang yg banyak beri aku kasih syg . Macam tu jgak la aku curahkan kasih syg dekat dia .

N inilah generasi ekor kembang kuncup yg terakhir . Lepas ni taktahu lah. . .

Waktu ni dia sakit . Terlalu sakit sampai menitis air mata aku tgk keadaan dy yg serba lemah . 1st time dy bunting n lahirkan anak dy jadi seteruk ni .

Mata ta dapat melihat sebab dselaputi taik mata . Idung sentiasa berair . Suara manja pun dah jarang dengar

Bagi aku dia tak pernah jijik kat mata aku . Dia selama ni teman aku . Ya! Dia teman aku .

Aku ambik keputusan mnx abah bawakkan aku dgn dia pg pejabat vaterinar . Dlm perjalanan pergi menitik lagi air mata aku tgk keadaan dy . Sebab aku tgk sendiri keadaan dia . Sedih!

Bila sampai je, bawak jmpa doktor dy cuci2 lepastu cucuk . Aku yg tgķ pun duk tanggung sama .

Tapi alhamdulillah . Lepas kena cucuk n settle segala . Wktu tu dktr bg ubat free untuk dia sebab ada masalah letrik time tu . Syukur. . . Then aku bawak dia masuk kereta . Time tu dia mula bersuara balik seolah2 mngucap terima kasih . . Ya Allah! Sumpah masa tu aku la paling bahagia .

Tiap kali aku pergi kerja abah salu bagi dia makan ubat . Terima kasih sebab Allah kurniakan aku seorang abah yg penyayang .

Sampai lah dia sihat . N anak dia besar . Dari 4 ekor tinggal sekor . But its ok . Yg sekor ni la yg banyak curah kasih syg ibu dalam diri dia lepas ibu dia dah tinggalkan aku dgn comot .

Ya! Comot lah satu2 anak yg dia tinggalkan  untuk kami .


Print this post

1 comment:

Unknown said...

As stated by Stanford Medical, It's really the ONLY reason women in this country get to live 10 years longer and weigh an average of 19 KG less than we do.

(Just so you know, it has absolutely NOTHING to do with genetics or some secret diet and EVERYTHING to do with "HOW" they are eating.)

P.S, I said "HOW", and not "WHAT"...

Tap this link to determine if this short quiz can help you unlock your real weight loss potential

Post a Comment

pengikut