Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, March 13, 2014

syukur masih diberi kepercayaan

Aku tak ingat tarikh . Tapi aku ingat bulan berapa .

September 2013 .

Sepatutnya aku dah masuk daftar degree dekat kolej poly tech mara cheras ni . Tapi tarikh tunda ke 21hb 9.

Lepas aku tamat diploma aku pernah kerja dekat satu kedai buku ni selama 3bulan lebih kurang . Lepas tu aku berenti sebab aku dah dapat tawaran sambung belajar .

Tup tup kata tarikh daftar tunda . Aku pulak bukan jenis suka duduk rumah lama2 . Mesti nak jugak kena cari kerja . . . Haaa tu jenis aku . Tapi bila dah kerja ni biasa la kadang2 malas nak bangun pagi . Tapi tetap pergi jugak . . Huhuhu

Nak jadikan kisah . Aku pun tarik la adik sedara aku dgn kawan dia teman aku cari kerja . Tapi kata org sambil nyelam minum air . Haaa . P cari kerja sambil cuci2 mata la sama . Huhu



Urghh lapaq kepsi pulokkk

Ok ok . Bukan ni nak cerita

Tapi

Lepas aku da masuk satu2 kedai n tanya kerja kosong . Smuanya kena tunggu dorang call balik . At last aku try pgi cari kat billion seri iskandar .

Then then then

'Dentum. . . . . .'

Mengucap panjang jugak aku . Jantung ni dah menari2 dah macam mntak izin nak pecah .

Mana taknya . Dalam duk nak parking reverse tu boleh pulak dah tekan break kete still bergerak dah tu time nak masuk gear depan tertarik balik ke gear reverse . Tercium pulak kete belakang tu . Haha . Teruknya . . Masalah betui law bawak auto ni . Jemm .

Dah la langgar satu kes . Tambah pulak jenayah lagi . Aku p cabut lari . . Dah bape hari lepas tu dapat la surat cinta . Kehkehkeh

Pengalaman buat aku jadi matang . Memang aku hati2 sungguh bawak kete lepas tu.

Mula2 memang family, abang n akak aku tak percaya lgsung dgn aku . Hek elehhh . Aku bukan mcm tu dah jatuh skali tanak bangun2 dah . Last2 dorang jugak bagi aku bawak kete sebab nak suh bawak pg sana sini . Hahah

Macam baru2 ni . Abang aku yg tak percaya kan aku tu pun dah bagi aku bawak kete dia dari KL ke Perak . Lepas tu dari Perak ke KL . Huhu

Kan bagus ada kepercayaan camtu dekat adik . . Gehee



Tapinya sampai skang kete abah aku dah x p hantar repair . Hat ni aku serba salah jugak la . Sebab aku , abah dah tade kereta nk gerak sana sini . Terpaksa guna kereta adik mak aku .

Maaf yer abah . Sumpah tu kejadian yg tak dsengajakan . . Hmm

Print this post

No comments:

Post a Comment

pengikut