Tuesday, June 8, 2010

BUDAK MATA BIRU

belek membelek akhbar rini ternampak plak tajuk menarik:

macam tajuk kat atas tu...mesti ramai yg dah bace kan...aq pun baru jep belek akhbar tu tadi...
dah mak sdare aq bia jep akhbar tu kat meja aq la plak tukang sambung menyabung baca ny..ngee
ni hah BUDAK MATA BIRU yg aq ckp kan nieh...
sesiapa teringin mengikuti sudi2 kan la baca kisah ny...sila rujuk bawah
..
..
..
..
..
..
..
sebelom tuh aq nak taw...SAMARIANG tu kat mana weyh...?
ngehehe :D


SAMARIANG: Pelik tapi benar. Itulah keajaiban berlaku ke atas bayi lelaki berusia 18 bulan yang didakwa terkena ‘kenan’ kucing apabila mata hitamnya bertukar biru selepas dua minggu dilahirkan.

Perubahan itu dipercayai berkait rapat dengan kegemaran ibu bayi berkenaan, Khatijah Kassim, 37 yang gemar membelai kucing bermata biru ketika baru beberapa minggu mengandungkan Zulfazli Zaidi.

“Sehingga saya melahirkannya, saya tertarik dengan seekor kucing bermata biru yang saya sendiri tidak tahu dari mana datangnya.

“Apa yang peliknya, selepas Zulfazli dilahirkan, kucing itu tidak kelihatan lagi,” katanya ketika ditemui di rumahnya di ketika ditemui di rumahnya di Kampung Baru Semariang di sini, semalam.

Menceritakan bagaimana perubahan pada mata anaknya berlaku, Khatijah berkata, dia mulanya tidak menyedari perkara itu sehingga Zulfazli berusia dua minggu.

“Saya risau dan cemas ketika itu. Macam-macam saya fikir sehinggalah saya membawa Zulfazli ke klinik pakar untuk pemeriksaan.
“Tetapi, doktor pakar menjelaskan matanya normal. Lega hati saya kerana pada mulanya menyangka anak saya buta. Pada masa sama, saya juga hairan kerana ketika usianya kurang setahun, dia memiliki bulu kening panjang serta misai.

“Saya dan keluarga pelik bagaimana mata anak saya berwarna biru sedangkan tiada keturunan

Khatijah mendakwa kelainan yang ada pada Zulfazli menyebabkan anaknya itu sering menarik perhatian orang ramai terutama ketika dibawa ke pasar sehingga ada yang meminta untuk bergambar.

Menurut Khatijah, satu lagi perbezaan yang dikesan ialah anak lelaki bongsunya itu lambat bertutur walaupun memanggil ibu atau ayah jika dibandingkan abang dan kakaknya pada usia sekarang.

“Pernah saya bawa Zulfazli ke pasar dan tidak semena-mena ada individu memegang tangannya untuk mengambil gambar,” katanya.

Menurut Khatijah, satu lagi perbezaan yang dikesan ialah anak lelaki bongsunya itu lambat bertutur walaupun memanggil ibu atau ayah jika dibandingkan abang dan kakaknya yang lain pada usia sekarang.


:: ni la kejadian Allah...segala gala boleyh jadi kan...SUBHANALLAH !! Print this post

22 comments:

aril said...

biru mata hitam ku...:-)

cik aiEnZ said...

huhu merah mate itam ku jua
ahakz

bukan penggoda said...

bestnye dpt mata biru. haha.

cik aiEnZ said...

kai jep contact lens
wane wani pown buleyh
tayah biru2 dah
hoho

wong ah ian said...

komen

wong ah ian said...

ini

wong ah ian said...

takde

wong ah ian said...

kene-mengena

wong ah ian said...

dengan entry

cik aiEnZ said...

haish buleyh lak
huhu

wong ah ian said...

aku

hellioz said...

beb, kalau kene spam jangan mara ar...
tu sume member gwa yg sempoi...
gyahahaahhaah~

BABAI!

wong ah ian said...

spam

wong ah ian said...

sebab

cik aiEnZ said...

owh
uke3
:D

wong ah ian said...

hellioz suruh..

wong ah ian said...

Uuh~ penat type verification word..selamat berkenalan dengan kami..hahaha

cik aiEnZ said...

huhu
ukeyh la
slmt bknalan juga

hellioz said...

ian lahnat

dah3
g balik sane shaiton!
gyahahahahaah~

cik aiEnZ said...

hahahaha
tak pasal2 je kena alao

Rowena Chasez said...

semariang 2 kat srwak laa syg..(:

cik aiEnZ said...

owhh
heheh
ukeyh2
thx

Post a Comment

pengikut