Sunday, June 6, 2010

minta la secara baik..bukannya nak menyombong pun

kenapa la ada laki yg ta matang nak paksa2 wanita tuk serahkan no fon dalam laman sosial spt FRIENDSTER, MYSPACE, FACEBOOK, YAHOO MESSENGER, TAGGED (alahh ta mampu nak senarai..mesti smua tau la )?? but bukan smua la 1/2 dpd dorg ni huh...haishh ta faham...sedangkan c wanita ni dah beritahu yg dia ta dapat nak bg no fon atas dasar dan sebab musabab...tapi masih dipaksa dan terus memaksa..tak ke rimas bila dipaksa berterusan...
karang tercakap kasar marah kita pulak..mula la cakap yg bukan2

contoh2 ayat yg dilempar..rase nak lempar balik jep kat c lelaki ni :

awak ni sombong la
awak ni kedekut la
awak ingt sy nak sgt ke, sy pun tak eran la (tapi dy yg mintak lebeyhh2 . haishh)

ada setengah lagi buleyh pulak pkai ugut ugutan...ambui ingt dri dy tu sape nak ugut2 org lain plak

contoh, ugutan tu kalau dy kenal salah sorg rakan kenalan kite:

takpe la kalau awk xnak bg pun..sy buleyh mintak kawan2 awak
takpe la kalau awak xnak bg pun..sy blh ckp awk curang dgn bf awk (pulak dah...ta baek kan buat camtu merosakkan hubungan org lain..haishh mereka ni)

...hurm lagi la tak fham..kunun ny nak no fon nak kenal lebeyh rapat lagi..cehhh
tapi bile tak bg tu la perangai ny...baru la nampak perangai sebenar..lain kali law org dah ta buleyh nak bg jgn la buat camtu...

kalau nak jugak mintak care baik...tak matang la kalau baru knal trus melulu2 je mintak ny...mintak la care sopan skit..tak pown cuba knal wanita tu lebeyh lama skit..bru buleyh bg respon positif..ni tak..pakai rendah je utan rimba mane tah..

:: maaf kalau ada terase..saya cume beri pandangan bukan nak memburuk2an atau mengaibkan sesapa...tapi ni dr apa yg sy lihat dan dgr...juga sy pernah alami sendri :D

Print this post

3 comments:

sueIM said...

sungguh menyampah kalau ini berlaku ,

-wAn- said...

ade owg mnx no fn aq gl...haha
igt gurlz je ke???

cik aiEnZ said...

sueIM ~> yup2 sgt menyampah dgn situasi ni la


-wAn- ~>ko pown kne..haha tahniah wan

Post a Comment

pengikut