Tuesday, May 21, 2013

Arghhh, gatal ! gatal ! gatal !


GATAL~!!!!!!!!! 

Hmm ni la yg aku lalui sejak dari semalam 20 May 2013 sampai hari ni 21 May * Sekali tarikh kau. HEHE!*, lusa aku taktau cane lagi, Tuhan ja yg tahu.

Apa yg aku lalui? Apa yg gatal? Hmm
















Pernah terjadi tak? Seksa sgt rasanya. Sebelum ni aku kena serang dgn pepijat waktu pergi Langkawi. Erghh geli bukan kepalang. Besar2, gemuk2, bulat2 macam kutu *menjerit dlm hati*.



Balik kampung ni lak yg jadi. Memang nikmat. Jawapan utk diri sendiri. Aku tak tahu aku yg bawak pepijat dari Langkawi balik ATAU bilik aku yg dah lama aku tak duduk ni penuh hama kat bantal dgn tilam. Arghh serabut aku nak pikir.

Hari2 duk garu dah macam kera pun ada. HAHA! Kera tak kera, aku yg tgh alami gatal2 ni.

Masa kena tu jgn cakap la, celik mata aku tersentak trus bangun. Tgk dua2 tgn. Haaaa? Apa ni?? Jemmm. Banyaknya bintik2. Turun bawah terkedek2 tunjuk kat mak. Mak pun taktaw nak kata apa. HAHA! Kesian aku.

Dtg sorang opah ni (Perak kan panggil nenek tu Opah), dia suruh aku sapu kat gatal2 ni guna bedak sejuk campur dgn garam. Ok, I must try.


GATALLLLLL gilaaaaaaaaaaaa~!!! Haa teruknya bahana aku lepastu, selagi bedak tu tak kering. Erghhh memang dia akan rasa gatal dan gatal dan terus dgn gatal. Hmm. Sementara tunggu kering bedak, aku tolong mak buyung (kakak aku) masak.

Malam tu aku tgk cermin, HEHE! Yes aku Nampak dah, rupanya dia makin merebak kat muka. Jemm apakah suma ni? (T____T)

Dan pagi tadi aku bangun tido. Utk ke sekian kalinya makin bertambah2 , kali ni kat kaki lak. Hmm banyaknya dah macam org demam campak. Sampai tak tau nak amek gambar mcm mna lagi. Kamera canggih dah kehilangan bateri. Guna jela kamera henset yg ‘canggih’ ni. Tapi tetap syukur masih ada fon ni coz soulmate bagi. Hehe. *dah lari topikkkk*




Sekarang ni aku tgh tunggu abah aku balik dari amek moto aku yg dari Alor Setar kemarin dekat Nationwide Express Sitiawan, entah jumpa entah tidak. Yg aku tertunggu2 sgt tu



CALAMINE LOTION, botal cenggini ke camane ke aku pun taktau. Yg pasti aku kena sapu jugak kat seluruh badan ni. Huhu. sesape punya gambaq dari pacek Google ni mintak HALAL la nak shared =)

Tapi aku tertunggu2 jugak abah aku, semoga abah selamat sampai. Amin.


Print this post

No comments:

Post a Comment

pengikut